rst och trodde att det finns

#1 von Labi1995 , 21.03.2019 03:41

Vad det h?r diagrammet visar ?r att min kadens (lila linje) ?r h?gre ?n vad som g?ller b?de Alex och Amby, liksom medeltalet av individerna i Weyand-studien. Att l?gga bort det faktum att denna graf j?mf?r mig, en h?gskoleprofessor som bara knappt ?r kvalificerad f?r Boston Marathon, till en tidigare vinnare av den h?r t?vlingen, samt till en tidigare mellandistansl?pare f?r det kanadensiska landslaget (Alex), den stora Fr?gan ?r varf?r Nike Air Force 1 Womens varierar v?r kadens s? mycket? ?r det f?r att Amby var p? l?pband? Kanske, men jag misst?nker inte, eftersom Alex ocks? spelat in hans data p? v?gen. Kan det vara s? att mina smala benmuskler begr?nsar min h?ftf?rl?ngning och d?rmed strida l?ngd, Nike Air Presto Mujer vilket tvingar mig att f?rlita mig p? en h?gre kadens f?r att uppr?tth?lla hastigheten? Jag f?reslog detta och Amby svarade att utmana mig till en "flexibilitet" match. Uppenbarligen lider han av samma tr?ngben. Kanske ?r det kroppsvikt - jag ?r ganska s?ker p? att min BMI ?r ganska h?gre ?n n?gon av deras. Kanske ?r det v?r form - Alex medger att han ?r lite av en stridare. Kanske ?r Ambys steg l?ngre eftersom han ?r lite l?ngre, men jag ?r inte s?ker p? vad Alexs h?jd ?r (det finns lite litteratur om hur / om antropometriska ?tg?rder p?verkar str?ckl?ngden som jag hoppas kunna komma till i ett framtida inl?gg). Kanske ?r det bara den strukturella sminken i v?ra muskler och senor - kanske p? enskild niv? ?r de helt enkelt mest effektiva inom ett visst omr?de. I en uppf?ljningspost p? egen Peak Performance-blogg gav Amby ett bord Nike Air Max 2017 Femme med ytterligare j?mf?relser, och han inkluderade en datapunkt fr?n Usain Bolt, vilket g?r att jag k?nner mig ?nnu mer underl?gsen ?n vad jag redan gjorde bland ett s?dant h?gt l?pande f?retag. H?r ?r Ambys bord (med n?gra extra siffror fr?n min egen dataset): Amby p?pekar riktigt att ?ven om varelsen i dessa nummer ?r intressant, ber?ttar de inte n?dv?ndigtvis mycket om prestanda. Amby skriver detta: "S? jag sa att denna kolumn handlade om syref?rbrukning, eller hur? H?r ?r varf?r. Alla strids?mnen ber?ttar inte mycket f?r oss. N?r allt kommer omkring finns det inga guldmedaljer f?r h?gsta hastighet, eller Peter, en 3:15 marathoner, kan vara en utmanare i London n?sta sommar. De ger guldmedaljer i distansracing f?r att uppr?tth?lla en snabb takt f?r l?nga avst?nd, vilket ?r n?ra relaterat till syref?rbrukning vid en given Nike Air Vapormax Dames hastighet. "Och han ?r helt korrekt. Jag kommer att g?ra det dj?rva uttalandet h?r och nu att trots mitt wiley coyote och road-runner som kadens, kommer jag inte att vinna olympiska maraton n?sta ?r! Anledningen? Jag v?gar gissa att det handlar om fysiologi. Form ?r en del av ekvationen, men kanske bara en mindre n?r det g?ller prestanda p? en bred niv?. En mindre tweak kan g?ra skillnad f?r en l?pare som redan har elitfysiologi, men ingen formbyte kommer att till?ta mig att vinna, eller ens n?gonsin ha ett hopp om att t?vla p? n?got mer ?n den lokala raseniv?n. N?r jag tittar p? vad elit marathoners kan g?ra, verkar det som magi. Tanken p? att kunna k?ra 26,2 miles vid 5: 00 / mils tempo ?r sant boggling, eftersom jag knappt kan k?ra ut 400m i denna takt. Jag har helt enkelt inte den n?dv?ndiga kardiovaskul?ra, andnings- och Adidas Ultra Boost Femme muskelfysiologin f?r att hantera denna typ av takt under l?ng tid. Kanske om jag f?rlorade 30-40 pund kanske jag kan str?cka avst?ndet i den takten bara lite, men jag kan f?rs?kra dig om att jag aldrig kommer att bryta m?lbandet i f?rsta hand vid en stor Nike Air Max 95 Dames maraton.
Var allt detta kadensbranschen kan betyda men ?r i form av skaderisk. F?r rekreationsl?pare som jag som inte f?rs?ker kl?mma ut alla sista bitarna fr?n v?ra ben, verkar tweaking kadens ha potential att minska den fruktade ?verstriden, vilket i sin tur kan minska belastningen p? benen lite. Men att ?ndra kadens kan vara riktigt h?rd och kr?ver konsekvent ?vning, eftersom kroppen tenderar att falla i en komfortzon p? grund av muskelminnet. Att ?ndra kadens k?nns verkligen obehagligt f?rst och trodde att det finns studier som har visat att b?ttre inverkan p? moderat beteende kan Nike Air Max 270 Mujer l?ras och konsolideras, jag kan inte komma ih?g om n?gon specifikt har tittat p? kadens. F?r att vara ?rlig ?nskar jag att jag visste vad min kadens var f?r 2-3 ?r sedan, f?r jag har ingen aning om min egentligen har f?r?ndrats, eller om 180-184 alltid Nike Air Max 95 Femme har varit min l?ttsamma komfortzon. Jag tror att vi fortfarande har mycket att l?ra oss om allt detta, och jag ?lskar det fortsatta experimentet!

Labi1995  
Labi1995

Nike Air Vapormax Flyknit Outlet Store
e plástico, calor, vacío y presión". El ev

Xobor Forum Software von Xobor | Forum, Fotos, Chat und mehr mit Xobor