stabiliseras aktivt av flexor hallucis brevis

#1 von Labi1995 , 27.03.2019 03:37

?nda sedan jag k?rde med mina v?nner Mark Cucuzzella och Blaise Dubois i Colorado f?r n?gra veckor sedan, har jag gett en annan g? p? lite barfota. Mark k?r nu en solid andel av hans veckovisa miles helt barfota (se video nedan), medan Blaise kompletterar sin regelbundna tr?ning med sm? m?ngder barfota h?r och d?r. Liksom det mesta av vad jag g?r n?r det g?ller att springa, ?r min fr?msta anledning f?r att Nike Air Max 270 Femme Blanche f?rs?ka lite mer barefooting ?r helt enkelt att se vad som h?nder - ?nnu en av mina lilla experiment p? mig f?r att tillfredsst?lla min nyfikenhet. Jag gillar att trycka p? mina gr?nser och se vad min kropp kan g?ra och jag ?r ganska uppriktigt jag har njutit av den lilla jag har gjort hittills. N?r jag var ute i Colorado sprang jag en mil helt barfota p? Boulder Nike Air Max 90 Femme Canyon-sp?ret, och det k?ndes bra. Mina f?tter hanterade det bra, med undantag f?r sm? bl?sor som b?rjade formas p? den mjuka huden vid basen av min stor?. Sedan jag ?terv?nder har jag fortsatt att sluta k?ra n?gra g?nger i veckan med lite barfota eller springa, alltid p? asfaltbel?ggningar. Ig?r k?rde jag i Vivobarefoot Neos f?r en fem mil och ungef?r en mil i loppet b?rjade insolesen p? h?ger sida skruvas upp under min stor? och i de n?rmaste ?ren kunde jag inte h?lla Nike Air Max 90 Femme mig platt . Det irriterar huden strax bakom min t? Jag stannade ungef?r en mil hemifr?n och t?nkte att jag skulle g? resten av v?gen barfota. Tyv?rr hade insolesniv?n skett p? samma plats som d?r jag hade utvecklat den (l?kade) bl?san i Colorado (se andra bilden nedan). ?nnu ?r bl?sor en del av att acklimatisera till barfota (precis som de var n?r jag var b?rjade springa h?g k?rstr?cka i skor - jag har calluses p? insidan av mina bollar f?r att visa f?r det!). I stort sett har mina f?tter gjort bra, och de enda bl?sorna av n?gon konsekvens som jag har utvecklat var i denna plats p? varje stor?ra. Jag ?r barfota mestadels hemma under sommaren, s? mina solar verkar vara ganska v?l anpassade till tillst?ndet. Detta fick mig att t?nka - bortsett fr?n den uppenbara punkten att jag k?rde utan skor p? asfalt, varf?r fick jag bl?sor Nike Air Max 97 Womens p? den h?r platsen under mina k?rningar? Min nyfikenhet som en anatomiprofessor med intresse f?r l?pekanik var piqued. F?r n?gra veckor sedan publicerade jag en l?nk till en artikel av Jay Dicharry fr?n UVA Speed ??Lab d?r han diskuterade faktorer som ?r viktiga f?r att g?ra en s?ker ?verg?ng till barfota eller minimalistiska l?pning. En av dessa var f?rm?gan att isolera flexor hallucis brevismuskeln under stansfasen av k?rning (se bilden till v?nster). H?r ?r vad Jay skrev om Nike Air Force 1 Femme detta:
"En nyckelfaktor som skiljer m?nniskor fr?n primater ?r v?r mediala l?ngsg?ende b?ge. Denna b?ge stabiliseras aktivt av flexor hallucis brevis (FHB). N?r du st?r, f?rs?k att k?ra stor?n (1: a MTP) i marken (plantarb?jning) medan svagt stigande (dorsiflexing) de mindre t?rna. Se till att du inte rullar vristen in eller ut. Detta test m?jligg?r screening Nike Air Max 2017 Femme av muskler i foten som stabiliserar b?gen. FHB kan enkelt s?rskiljas fr?n longus (FHL), eftersom FHL korsar en annan fog i din stor? (1: e IP-ledd), vilket resulterar i din h?gt?liga kr?kning. Tillbringa lite tid att l?ra k?nna din fot. Syfta att k?ra stor?gen ner medan du lyfter de sm? t?ren (utan att krulla stor?gen!), Och lyfta t?net upp medan du k?r de sm? t?ren ner?t. Det ?r det b?sta s?ttet att arbeta p? samordning av muskler som aktivt stabiliserar foten i st?ndpunkt. Adidas NMD Femme Det ?r din fot - kontrollera det! Om du kan g?ra detta ?r det ett tecken p? att du kan h?lla den bakre foten stabil p? framkanten n?r kroppen ser den st?rsta m?ngden pronation (som ?r bara n?got efter midjan och efter att h?len ?r borta fr?n marken f?rresten. ?r n?r krafterna ?r h?gsta i hela kroppen - ca 2,5x ?r din kroppsvikt. Du beh?ver den inre styrkan Nike Free Run 2.0 Mujer f?r att kunna reagera p? dessa krafter f?r att h?lla saker i linje. "

Labi1995  
Labi1995

Converse venda portugal
Buy Air Jordan 1 PRM Blue Void on 2019sneakersrelease

Xobor Forum Software von Xobor | Forum, Fotos, Chat und mehr mit Xobor